Четвер, 21.11.2024, 10:48
Полтавська ЗОШ №20 
імені Бориса Серги Моя найкраща школа!!! Моя найкраща школа!!! Моя найкраща школа!!! Моя найкраща школа!!! Моя найкраща школа!!! 
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Календар
«  Листопад 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

ПРОТИДІЯ БУЛІНГУ В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    

Вправи для розвитку міжпівкульної взаємодії

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ці вправи розвивають міжпівкульні зв’язки, синхронізують роботу півкуль, покращують розумову діяльність, сприяють поліпшенню пам’яті та уваги, полегшують процес читання і письма.

Ці вправи корисні для дітей та дорослих будь-якого віку. 

Вправи необхідно виконувати щодня, виділивши 20-25 хвилин на день для них. Вони стануть в пригоді для маленьких перерв в ході заняття, або для налаштування на роботу перед заняттям.

Вправи рекомендують поступово ускладнювати:

  • прискорювати темп;
  • виконувати з легко прикушеним язиком і заплющеними очима (вимкнення мовного і зорового контролю);
  • підключати рухи очей і язика до рухів рук;
  • підключати дихальні вправи і метод візуалізації.

асиметрія6

“Вушка”
Ціль: Енергетизація мозку.
Розправляти і розтягувати зовнішній край кожного вуха однойменною рукою в напрямку вгору-назовні від верхньої частини до мочки вуха (п’ять разів). Помасажувати вушну раковину.

 

ліхтарики

“Ліхтарики”
Ціль: Розвиток міжпівкульної взаємодії (мозолистого тіла), довільності і самоконтролю.
Покласти кисті на стіл. Одна – стиснута в кулак, інша лежить на столі долонею. Одночасно змінювати положення рук (якщо права в кулаці, а ліва – долоня, то змінити на: права – долоня, ліва – кулак і так далі)

 

“Дзеркальне малювання”

асиметрія 7
Ціль: Розвиток міжпівкульної взаємодії, довільності, самоконтролю. На аркуші чистого паперу, взявши в обидві руки олівці або фломастери, пропонуємо дитині малювати одночасно обома руками дзеркально симетричні малюнки, літери, цифри. Рекомендується при виконанні цього завдання використовувати музику.

Малюнки для дзеркального малювання двома руками

асиметрія5асиметрія4асиметрія2асиметріяасиметрія 3

 

міжпівкульна взаємодія

 

"Кільце"
Ціль: Розвиток міжпівкульної взаємодії, довільності, самоконтролю.
Піднімаємо вгору обидві долоні і починаємо перебирати пальці на обох руках, поєднуючи в кільце з великим пальцем по черзі вказівний, середній, безіменний та ін. Виконується спочатку правою рукою, потім лівою, потім обома. Ведучий змінює темп виконання, то прискорюючи, то сповільнюючи його.

 

“Кулак – ребро – долоня”
асиметрія8

Ціль: Розвиток міжпівкульної взаємодії, довільності, самоконтролю.
Ведучий показує дитині три положення долоні на столі, які послідовно змінюють один одного: розкрита долоня на столі, долоня, стиснута в кулак, долоня ребром на столі. Спочатку вправа виконується разом з ведучим:
а) долонею правої руки;
б) долонею лівої руки;
в) обома долонями одночасно.
При цьому міняємо темп виконання, то, прискорюючи, то, сповільнюючи його. Потім дитина виконує вправу самостійно.

вухо ніс

“Вухо – ніс”
Ціль: Розвиток міжпівкульної взаємодії, довільності, самоконтролю.
Лівою рукою візьміться за кінчик носа, а правою рукою – за протилежне вухо. Одночасно відпустіть вухо і ніс, хлопніть в долоні, змініть положення рук «з точністю до навпаки».

“Перехресні рухи”
Ціль: Розвиток міжпівкульної взаємодії, довільності, самоконтролю.
Виконуйте перехресні координовані рухи одночасно правою рукою і лівою ногою (вперед, в сторони, назад). Потім зробіть те ж лівою рукою і правою ногою.

“Горизонтальна вісімка”
Ціль: Розвиток міжпівкульної взаємодії, довільності, самоконтролю.
Намалюйте в повітрі в горизонтальній площині цифру вісім три рази спочатку однією рукою, потім іншою, потім обома руками одночасно.

 

Підбірка для стабілізації емоційного стану.

Викладаємо перелік дієвих вправ для самодопомоги, розроблених нашими психологами:

1)Скористайтесь шкалами для визначення тривожних станів:
– Розпізнати симптоми панічних атак: http://bit.ly/2TXcgod – Шкала самооцінки тривоги: http://bit.ly/2Wh0434

2) Розробіть “ЕКСТРЕНУ ВАЛІЗУ” для самодопомоги при емоційно стресових ситуаціях. Скачати форму можна тут: http://bit.ly/2Wl1kSW

3) Щодня виконуйте вправу для стабілізації та подолання стресу “БЕЗПЕЧНЕ МІСЦЕ”
Аудіозапис вправи: http://bit.ly/2INSUM1
(для виконання вправи прослухайте аудіозапис з інструкціями)
Дана вправа ефективна, коли людині необхідно пережити стресові обставини, а також коли людина починає переживати напливи неприємних спогадів, почуттів і думок.
Навички активної уяви пов’язані з пригадуванням стабілізуючих образів задіюють нейронну мережу, яка відповідає за внутрішню стабілізацію та ефективне подолання стресу.

4) Навчіться техніці “ПРОТИСТРЕСОВЕ ДИХАННЯ”
(Виконайте цю вправу самі і навчіть тих, хто поруч).

Повільно виконуйте глибокий вдих через ніс (на 1-2-3-4); на піку вдихання затримайте дихання (на 1-2), після чого зробіть видих через рот (або як зручно) якомога повільніше (на 1-2-3-4-5-6).

Це заспокійливе дихання. Постарайтеся уявити собі, що з кожним глибоким вдихом і тривалим видихом ви поступово позбавляєтеся від стресової напруги, ніби «видихаєте її через трубочку».
Виконуйте цю вправу 5-10-ть разів

5) У випадку дезорієнтації від надмірних емоцій, виконайте дієву вправу “5-4-3-2-1”. Ця вправа допоможе вам швидко повернутися до реальності, по черзі активуючи п’ять органів відчуттів та увімкне лобну за рахунок називання слів.
Інструкція:
– Роздивіться навколо себе та знайдіть очима 5 предметів синього кольру. Назвіть їх;
– Прислухайтеся та почуйте 4 різних звуків. Назвіть їх;
– Доторкніться рукою та відчуйте 3 різні поверхні. Назвіть, які вони на дотик;
– Відчуйте два різні запахи. Назвіть їх;
– Визначте щось на смак. Назвіть, що ви відчули на смак? (можливо, ви відчуєте смак у роті, а якщо маєте можливість, то випийте трішки води та відчуйте, який у неї смак).

6) І наостанок, вправа “Обійми метелика”, яка допоможе вам за 2 хв синхронізувати півкулі мозку та відновити внутрішній спокій: 

https://www.youtube.com/watch?v=KeGybW3zuxo

ВАЖЛИВО:
Кожну з цих вправ варто виконати декілька разів заздалегідь, для того щоб ви вчасно застосували її у випадку стресової ситуації. Так ви більш імовірно згадаєте, що варто зробити.

Інформація з сайту https://www.sens.lviv.ua/

 

Пошук
...
...
...
© AIRa

Створити безкоштовний сайт на uCoz